Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyrovnávání šancí žactva v českém vzdělávání prostřednictvím sociálních pedagogů, sociálních pracovníků a dalších liniových pracovníků
Halaštová, Eliška ; Pýchová, Silvie (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o možnostech podpory sociálně znevýhodněných žáků českých základních škol ze strany liniových pracovníků za účelem vyrovnávání šancí žáků ve vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření práce hledala odpovědi na otázky, jak vypadá podpora znevýhodněného žactva v českých školách, jaké organizační zařazení liniových pracovníků v rámci systému může být pro takovou podporu efektivní a jaká podpora je vhodná pro samotné liniové pracovníky, aby svou úlohu mohli vykonávat kvalitně. Dílčími výsledky práce pak jsou tvrzení, že sociální pedagogové a sociální pracovníci ve školách stejně jako pracovníci sociálních a dalších služeb mimo školy vnímají podporu znevýhodněných žáků jako součást své práce a snaží se o ni. Model podpory uvnitř i vně škol a efektivní spolupráce těchto aktérů se proto jeví jako ideální. Naplňování společného cíle liniovým pracovníkům komplikují často nevhodné pracovní podmínky, které je vhodné pro zvyšování kvality práce liniových pracovníků systémově zlepšovat.
Sociální pedagogika a sociální práce Olgy Fierzové v letech 1933 až 1947
Bláha, Zdeněk
Diplomová práce se zabývá osobností československé sociální pedagogiky 1. poloviny 20. století, Olgou Fierzovou. Na základě obsahové analýzy sekundárních písemných pramenů si klade za cíl definovat, jaké sociálně edukační znaky Olga Fierzová užívala v praktické péči o bezprizorní, židovské a německé děti v letech 1933 až 1947 a stanovit jejich přínos a význam. V závěru jsou formulovány výsledky bádání poskytující odpověď na cíle výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, humanismus, křesťanské hodnoty, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační a koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce Zámky.
Sociální pedagog ve středisku výchovné péče
KREJČOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá profesním uplatněním sociálního pedagoga ve středisku výchovné péče. Práce si klade za cíl zjistit, jak vnímají členové multidisciplinárního týmu střediska výchovné péče profesi sociálního pedagoga. Dalším cílem je práce zjistit, jak pracovníci multidisciplinárního týmu pohlíží na možnost zapojit do střediska výchovné péče sociálního pedagoga. Teoretická část se zabývá sociální pedagogikou, možnostmi studia tohoto oboru. Dále sociálním pedagogem, jeho kompetencemi a možnostmi jeho uplatnění. Další kapitolou teoretické části je potom věnována samotnému středisku výchovné péče a jeho multidisciplinárnímu týmu. Praktická část práce je pak věnována výzkumnému šetření. Je zde popsána metodika výzkumu, výzkumný soubor a důvod jeho výběru. V dalších kapitolách je popsán průběh výzkumu a výsledky a vyhodnocení odpovědí jednotlivých komunikačních partnerů.
Mezioborové souvislosti a specifika v prostředí sociální služby NZDM
BÍLÝ, Tomáš
Stěžejním záměrem mé práce je pojmenovat a popsat specifika a mezioborové souvislosti v prostředí sociální služby NZDM (nízkoprahové zařízení pro děti a mládež) a zhodnotit jejich význam při nízkoprahové práci s dětmi a mládeží. NZDM je poměrně mladou sociální službou, která působí v oblasti sociální prevence. Od zařazení do systému sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., který jasně vymezil charakter a činnosti služby, však čelí nepochopením či zpochybňováním své role a náplně z řad odborné i laické veřejnosti (především je stále řešen pedagogický aspekt v základu služby a snaha jej redukovat), což znesnadňuje práci pracovníků NZDM a přináší oborovou i finanční nejistotu. NZDM tak na rozdíl od jiných sociálních služeb musí stále obhajovat své místo v systému sociálních služeb a argumentovat svou podstatu a smysl. K této argumentaci směřuje také tato práce. Práce je členěna do čtyř kapitol, kdy nejprve představuji základní charakteristiku této služby, její kořeny a důležité mezníky v jejím vývoji včetně vhledu do mnohovrstevnatosti a specifik NZDM. V tomto kontextu se druhá kapitola věnuje oblasti vývojové psychologie resp. cílové skupině NZDM na pozadí vybraných vývojových charakteristik a třetí pak mezioborové souvislosti z oblasti pedagogiky ilustrující význam výchovy a vzdělávání v NZDM. V závěru se pak pokouším reflektovat úskalí a paradoxy v tomto prostředí, obhájit roli volnočasových aktivit a upozornit na rizika související s příliš zúženým a redukovaným pojetím sociální služby NZDM.
Sociální pedagogika a sociální práce Olgy Fierzové v letech 1933 až 1947
Bláha, Zdeněk ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností československé sociální pedagogiky 1. poloviny 20. století, Olgou Fierzovou. Na základě obsahové analýzy sekundárních písemných pramenů si klade za cíl definovat, jaké sociálně edukační znaky Olga Fierzová užívala v praktické péči o bezprizorní, židovské a německé děti v letech 1933 až 1947 a stanovit jejich přínos a význam. V závěru jsou formulovány výsledky bádání poskytující odpověď na cíle výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, humanismus, křesťanské hodnoty, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační a koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce Zámky.
Dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky
Morávková, Kateřina ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii sociální pedagogiky, včetně vymezení volného času, který je pro dobrovolnictví i sociální pedagogiku významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii sociální pedagogiky a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu - programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření. KLÍČOVÁ...
Možnosti uplatnění pracovníků přímé péče v denních stacionářích ve vybraném regionu
Matošková, Iva ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění pracovníků přímé péče v denních stacionářích. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část poskytuje primární vhled do systému sociálních služeb se specifikací denních stacionářů jako služeb sociální péče dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Dále pojednává o spektru profesí, které se mohou uplatnit v denních stacionářích na základě právního systému České republiky. V praktické části je předložen kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit možnosti uplatnění pracovníků přímé péče v denních stacionářích ve vybraném regionu, kterým je kraj hlavní město Praha. Výzkum sleduje profesní proporcionalitu multidisciplinárních týmů s ohledem na úroveň a obor vzdělání a participaci pracovníků na činnostech realizovaných v denních stacionářích. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce navrženo doporučení pro praxi. Je zde představena ukázka práce s využitím metody inscenační a uplatněním principů zážitkového učení. Záměrem ukázky je rozvoj funkční komunikace a nácvik navazování sociálních kontaktů pro klienty s poruchou autistického spektra. Motivací pro činnosti je kniha Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku.
Sociálně pedagogická práce v sociálně vyloučené lokalitě Lorec aneb jaké aktivity se nám osvědčily při práci s rodinami s dětmi v sociálně vyloučené lokalitě
Kvasilová, Hana ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá situací a postavením Romů v české společnosti, jejich historií, etnicitou, kulturou, zvyky i problémem sociálního vyloučení. Objasňuje důležitost znalosti těchto aspektů pro práci pedagogů a sociálních pracovníků a zdůrazňuje, že základními nezcizitelnými lidskými hodnotami jsou důstojnost a právo na sebeurčení. V praktické části je předložen výčet aplikovaných metod práce s cílovou skupinou v sociálně vyloučené lokalitě Lorec a zhodnocení jejich dopadu na kvalitu života v lokalitě. V diskuzi je srovnání zjištěných skutečností se zkušenostmi z jiných lokalit podobného typu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.